Här ska det vara en rubrik

Hej :D sovit gott?
nu sitter jag och skypar med Rebecka. Skulle gått ut med Sanny men eftersom hon sover i soffan väntar jag tills hon vill gå ut... när hon vaknat till ;)  OS är på TV & det kollar vi på, smsar med några på KIK (malinss) och slappar i soffan.
 
RIDLEKTIONEN I ONSDAGS
Jag fick Chicago ♥ han hade inte blivit tjockare som vissa andra hästar, kändes ovanligt lätt att spänna sadelgjorden! xd. vi började med teorin. då fick man gå ut till sin häst och visitera den. Chicago hade inga sår eller nåt men små pluttar (asså vet inte vad det var) typ 4 stycken, men det var inget "farligt" (?). efter visiteringen fick vi borsta på hästarna lite till om man fick tid över, vid kvart i 7  började vi sadla & tränsa. klockan 7 var dvi ute på banan. eller först gick vi in till ridhuset för vi trodde det skulle regna, men det gjorde det inte så vi gick ut till utebanan. mycket roligare att rida ute :) vi red fram i skritt, värmde upp oss själva och hästen. sen satte vi igång i trav och körde halvhalt och igångsättning. man skulle göra halvhalt vid stolparna på mitten. sen gjorde vi det... imellanåt skrittade vi och körde lite tårullningar och såntdär. rulla armarna också. chicago gillar inte när man rör på sig mycket när man sitter på honom. han går snabbare och blir lite stirrig, men det gick jättebra. :D  sen körde vi en galoppvolt och en trav volt. chicago är bra på allt så allt gick bra :love:  efter så fick han lite godis, sen åkte vi hem! har inga bilder på min mobil, tyvärr :/ mobilen hade inget batteri...men tror min moster tog några bilder så ska fråga om hon kan skicka någon!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0