tack sandra!

skrev ett litet inlägg igår om ridningen, men här kommer mer om lektionen;
somsagt... vi fick välja hästar, och jag valde reflex! ♥ han stog i gallerboxen, som tur va var det inte kallt...! Alexandra hjälpte mig och borsta och sånt. vi red först! så satte på sadel och träns, sen gick vi ut till ridbanan.

vi skrittade fram lite först, sen tog vi tyglarna och började lite i trav och sånt, men mesta dels av lektionen jobbade vi i skritt. vi gick in på volterna men gjorde sen om den till en fyrkant. i varje hörn skulle man göra lite halvalt och vända så att bakbenen står kvar på samma ställe. när man kände att det gick bra skulle man öva på att ställa och böja hästen. både inåt och utåt! gick ganska bra! imellan övningarna och i övningarna sa F att man skulle fatta galopp, och då red man på vanliga fyrkantsspåret.

på teorin använde vi också hästar. vi tog ut tre hästar, i ridhuset denna gången! vi longerade hästarna (Relfex, FjordBalder, Northon). jag fick börja med reflex! han är lite svår att få ut på volten men sen gick det bra, skrittade han och travade han. sen bytte jag så at jag fick longera Northon!

alexandra fotade oss och här en bild på mig och SÖTNOSEN REFLEX <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0